fbpx
Menu
Mama zijn / Mom life

Big news….

Dat kan natuurlijk van alles zijn, daar ben ik mij van bewust. Ik ben natuurlijk al moeder van Otis en ook een beetje mama van Oh yeah baby. Een eigen bedrijf is toch een beetje als een kindje. Ik kan jullie met trots vertellen dat baby nummer drie zich aanmeldt…

Big news!

Deze keer niet in de vorm van een luier-vol-poepend en tiet-leegzuigend, drie-dubbele-wallen-creeërend ‘wondertje’ ;-). Wel in de vorm van mijn eigen FASHION LABEL! Whieeehaaa! Dat had ik een half jaar geleden nog niet kunnen bedenken, maar ik had inspiratie en dacht: Let’s do this!

Achtergrond

Wat jullie misschien niet weten is dat ik een achtergrond heb in de mode. Ik heb concepts & brands gestudeerd aan het Amsterdam Fashion Institute en vervolgens heb ik naast en in verschillende functies gewerkt langs het gehele traject van design en productie naar consument. Consumentenonderzoek, inspiratietrips, stofinkoop, calculeren van prijzen, collecties opstellen, kwaliteit waarborgen etc. Ondanks mijn achtergrond doe ik dit te gekke project natuurlijk niet alleen en heb ik een aantal vakidioten om mij heen die mij ontzettend helpen op het gebied van de webshop, ontwikkelen van patronen en de fotografie. Zonder deze mensen zou het mij nooit lukken!

What about the blog?

Dat betekent overigens niets voor Oh yeah baby. Ik blijf gewoon bloggen als een malle. Het lijkt inderdaad of deze single mommy stiekem 48 uur in een dag heeft, maar niets is minder waar (al zou mij dat wel heel erg goed uitkomen 😉 ). De creative director van Oh yeah baby (Otis dus) gaat twee dagen naar de opvang, ik werk 1,5 dag in loondienst en daarnaast is het dus opvoeden, housewife duties, bloggen en een merk opzetten, waarvan de laatste twee in de uren dat de baas slaapt. Toch lukt me dat nog best aardig. Vraag mij alleen niet naar mijn sociale leven of hoeveel uren op een dag ik ontspan of niets doe. Daar blijk ik een beetje moeite mee te hebben, maar goed, niemand is perfect. Zolang je doet wat waar je passie ligt voelt het niet als ‘werk’, toch echt heel erg luxe vind ik.

Coming soon…

Ik kan er verder nog niet teveel over verklappen, maar het plan is om na de zomer ‘live’ te gaan, het merk te presenteren en de webshop te lanceren. Doodeng natuurlijk, want het is super persoonlijk, net als de blog eigenlijk. Wat als niemand het mooi vind, of erger nog: spuuglelijk?! First things first! We zijn druk bezig aan de site en collectie en ik houd jullie op de hoogte!